Prawo Odstąpienia od Umowy
- Zgodnie z art. 27 ustawy o prawach konsumenta oraz Regulaminem sklepu internetowego Baleno, Klient ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży towaru, bez podania jakiejkolwiek przyczyny, w terminie 14 dni od jej zawarcia, bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów innych niż przewidzianych w przepisach w/w ustawy.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient musi złożyć jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie należy wydrukować, wypełnić i odesłać wybierając jeden ze wskazanych sposobów:
- pocztą na adres ul. Rzemieślnicza 10, 83-300 Łapalice, Kartuzy, Polska
- prze wysłanie wiadomości e-mail na adres: sklep@baleno.com.pl
Każdy ze sposobów przesłania oświadczenia jest dopuszczalny i wszystkie są równorzędne pod względem skuteczności.
- W przypadku odstąpienia od umowy, o którym mowa powyżej, Klient zobowiązany jest odesłać Towar na swój koszt na adres wskazany w pkt. 2, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 7 dni od dnia, w którym Klient poinformował o odstąpieniu od umowy sprzedaży.
- W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży, TORPOL Sp. z.o.o. zwraca Klientowi otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia towaru do Klienta (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy oferowany sposób dostarczenia), nie później niż 14 dni od dnia, w którym TORPOL Sp. z.o.o. została poinformowana o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy sprzedaży
- TORPOL Sp. z.o.o. może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania i sprawdzenia zwracanego Towaru.
- Zwrot należności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Klient nie poniesie żadnych opłat w związku ze zwrotem należności w inny sposób niż sposób zapłaty za Towar.
- Klient odpowiada za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb [np. Towar szyty na miarę];
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu [np. niektóre towary medyczne, kosmetyki].
Reklamacje
- Każda rzecz kupiona w Sklepie Internetowym może być reklamowana, zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego dotyczącymi rękojmi przy sprzedaży, jeżeli wada Towaru (w tym niezgodność Towaru z umową) zostanie stwierdzona.
- Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, Klient może:
- Złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny, chyba że TORPOL Sp. z.o.o. niezwłocznie wymieni Towar wadliwy na pozbawiony wad lub wadę usunie;
- Odstąpić od umowy, chyba że wada nie ma charakteru istotnej lub TORPOL Sp. z.o.o. niezwłocznie wymieni Towar wadliwy na pozbawiony wad lub wadę usunie;
- Żądać wymiany rzeczy na wolną od wad na koszt TORPOL Sp. z.o.o.;
- Żądać usunięcia wady na koszt TORPOL Sp. z.o.o.
Ograniczenia wskazane w ust. 2 pkt a i b nie mają zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany lub TORPOL Sp. z.o.o. nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady.
- Klient może zamiast zaproponowanego przez TORPOL usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez TORPOL Sp. z.o.o.
- TORPOL może odmówić żądaniu wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
- Jeżeli spośród rzeczy sprzedanych tylko niektóre są wadliwe i dają się odłączyć od rzeczy wolnych od wad, bez szkody dla obu stron, uprawnienie Klienta do odstąpienia od umowy ogranicza się do rzeczy wadliwych.
- W celu złożenia Reklamacji Towaru, w przypadku stwierdzenia, że Towar posiada wady, Klient dostarczy na swój koszt wadliwy Towar orazOświadczenie, które należy wydrukować, wypełnić i odesłać wybierając jeden ze wskazanych sposobów:
- pocztą na adres ul. Rzemieślnicza 10, 83-300 Łapalice, Kartuzy, Polska
- wysłanie wiadomości e-mail na adres: sklep@baleno.com.pl
- Koszty zwrotu Towaru ponosi Klient.
- Przed wysłaniem TORPOL wadliwego Towaru, Klient zgłosi TORPOL reklamację, w drodze wiadomości email lub na piśmie, w której określi co najmniej:
- dane pozwalające zidentyfikować Zamówienie, w tym imię
i nazwisko Klienta, numer identyfikujący Zamówienia, datę złożenia zamówienia i inne, - przedmiot reklamacji oraz jej przyczynę,
- żądanie co do Towaru,
- aktualne dane umożliwiające skontaktowanie się przez TORPOL z Klientem po rozpatrzeniu reklamacji (adres
do korespondencji, adres e-mail, numer telefonu).
- dane pozwalające zidentyfikować Zamówienie, w tym imię
- TORPOL Sp. z.o.o. rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od dnia dostarczenia Towaru na adres wskazany w pkt. 6 i poinformuje Klienta o sposobie jej załatwienia poprzez wiadomość e-mail.
- W przypadku nieuwzględnienia reklamacji, Klient otrzyma informację o przyczynach nieuznania reklamacji na adres e-mail widniejący w zamówieniu, a towar zostanie odesłany na adres, z którego została wysłana reklamacja, na koszt Klienta.
- Klient nie będący Konsumentem traci uprawnienia z tytułu rękojmi w przypadku braku niezwłocznego zawiadomienia o jego wadzie.